Bratsberg-løperne imponerte
Bratsberg Friidrett deltok med tre lag i Holmenkollstafetten 2026, to damelag og ett herrelag. Første år våre Bratberg-kvinnerr deltok i elte-klasse, løp de inn til 6. beste tid, 4.49 etter Vidar som vant foran favoritten Tjalve. Våre veterankvinner vant sin klasse og slo nettopp favoritt Vidar! Bratsberg-gutten gjorde det også veldig godt med 4.plass i menn senior, knappe minuttet etter vinner Osterøy.
I herrer elite vant Ullsaker/Kisa eliteklassen for tredje gang på rad.
Elitekvinnene fra Bratsberg lå fra start av på plassen rundt 10. Tjalve ledet de første etappene, men etterhvert overtok Vidar mer og mer og kontrollert inn seieren på 55,42.
Veteranlaget løp inn til 1. plass for kvinnene, og slo favoritt SK Vidar med +0:09 minutt. Kilometertid på 3:43 imponerer.
I herreklassen vant Ullensaker/Kisa IL eliteklassen for tredje gang på rad. Bratsberg-herrene gjorde en solid innsats i godt selskap, og løp inn til en 4. plass, +0:31 minutt etter vinneren. Med det klatret de opp ti plasseringer fra 2025.
Holmenkollstafetten hadde 5500 lag og 82 500 løpte etapper.
Vi gratulerer våre lag med flotte prestasjoner!
NÅ ER DET VÅR EGEN STAFETT SOM TELLER. HER GJELDER DET Å FØLGE OPP I ARRANGEMENT OG LØP
